søndag 27. februar 2011

The Queen need her tools


Dette skilte henger over min komfyr, på det eneste ledige plassen på mitt kjøkken, som også er min gang. Jeg bor fortiden i en liten hytte, som jeg leier av jobben, Storefjell Høyfjellshotell. Og jeg gleder meg virkelig til å flytte tilbake til min gode venninne, Camilla hvor jeg får tilbake et normalt kjøkken. Når jeg ser på det når jeg lager mat, så føler jeg meg litt kongelig og føler det beskriver meg i en viss grad. Dette skilte er kjøpt på Dorothea i Moss, www.dorothea.no , det er den beste butikken jeg vet om! De har alt av flotte ting, både dyre og litt billigere.

Men så er det dette med tittelen på mitt innlegg. Pappa har sine verktøy når han fikser med biler og hus, mamma har sin favoritt rake. Min lillebror går ikke et sted uten pcen sin, og min kjære franske bulldog elsker sengen sin, og beinet. Jeg derimot, har blitt frels i mine verktøy som jeg lager mat med, og er et lite must for meg.



Først må jeg si at jeg synes alt som er rosa er søtt!
  • Og jeg ble helt forelsket i denne lille rosa stekepannen som passer perfekt til ett egg, en kyllingfilè, en hamburger osv. Den har jeg kjøpt på Ålhèns, en flott butikk med masse kjøkken redskaper og annet.
  • Så er det slikkepotten i rosa fra rice, den har jeg fått tak i, i en butikk i Moss som heter Østenfor.
  • Hulsleiven er en sleiv jeg måtte ha når jeg så den, den er kjøpt i Bærum, i deres lille sentrum Bærums verk i en koselig liten butikk hvor alt var håndlaget. Mamma har en sånn og den er helt svart på enden! Og det skal min også bli! :)
  • Verdens beste vinopptrekker er jo kjekt å ha, denne er fra Christer Berens.
  • Fra Traktøren på Ski storsenter fikk jeg øye på noen fine muffinsformer, som også støtter en god sak.
  • Og pinsetten min tåler 225 grader! Og den har jeg fått i gave for en del år siden, og jeg bare elsker den!
  • Og tilslutt, en genial potetskreller, som er så deilig å skrelle med at man melder seg frivillig til å skrelle det som måtte skrelles!

Så nå gleder jeg meg til å finne noe jeg kan lage på mitt bitte lille kjøkken med disse fantastiske redskapene, eller verktøy som jeg liker å kalle det.

Håper du har hatt en god helg, og fortell meg gjerne om du har spist noe helt fantastisk godt! Eller noe som ikke smakte i det hele tatt!

-Tina






2 kommentarer:

  1. Skal du flytte tilbake til Våler? Når?

    SvarSlett
  2. Hei Tina
    Herlig med rosa stekepanne....passer fint til "rosa jenter".
    God uke til deg.
    Klem...Ellen

    SvarSlett