fredag 18. februar 2011

The Chef







Dette er min venninne og meg under lærlingtiden våres. Vi gir hverandre inspirasjon og vårt samarbeid er unikt! Vi tok også fagprøven våres sammen 30. Juni. Vi var lærlinger på Jeløy Radio Telenor Kurs- og konferansehotell som ligger i Moss, http://www.jeloyradio.no/. Jeg legger med noe bilder av et par kutte teknikker og et par kaker jeg har pyntet samt en deilig fisk - og skalldyrsuppe.











 De minste er Brunoise hvor man skal kutte de i små terninger på 1-3 mm, så har du Julienne som er strimler på en lenge av 4 cm og ca 2 mm tykkelse. Også er det Mire Poix som er i større terninger, som brukes mest i krafter osv.





En deilig fisk- og skalldyr suppe med gulrot i Julienne og bladpersille. Legger ut oppskrift ettervært.





Dette er en marsipankake jeg lagde til min bror når han hadde bursdag. Mitt favoritt fyll er romkrem og bringbærsyltetøy, men her er det bare fantasien som setter grenser. Og med en litt anderledes pynt har jeg glasert frukt med gelè.





En nydelig mørk sjokolade- og valnøttkake med kaffe og cognac glasur. Legger ut oppskrift på denne også om en liten stund. Jeg synes at man får litt bedre samvittighet når man spiser en kake som er pynte med frukt;)


- T

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar